söndag 10 april 2011

När man arbetar med...



Människor på olika sätt...som jag gör....behöver man också vara utrustad på olika sätt...Jag har nu kommit till insikt med min funderingar kring Midfulness, dess betydelse för mig själv och hur jag kan använda det i min egna verksamhet...Så nu väntar en utbildning i Mindfulness ganska snart...jag ser verkligen fram emot att gå den kursen......"Förpacka mig själv i en bättre förpackning" ..... att landa i Nuet och stanna kvar. Det är ju enkelt när man vet hur man gör. Och i vårt stressade samhälle känner jag hur var och varannan människa jagar sin egna svans....Kanske många gånger utan att veta anledningen...stanna upp och andas innan det är för sent.  Länk till info om Mindulness....http://www.vardguiden.se/Tema/Halsa/Stress-och-aterhamtning/Mindfulness/...
Att leva här och nu, finna styrka i sitt rätta jag. Låta sig själv bestämma sin egna utveckling och vara ansvarig för sin kropp & hälsa känns ju rätt naturligt...ändå är det så många som försöker finna genvägen till bättre hälsa och ett lyckligare liv....Jag vet att det inte finns några genvägar. Men väldigt många TOPPEN vägar att ta sig fram på när man vet vad man är på väg......

Lev väl!


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar