torsdag 28 april 2011

Resumé...

Av en helt underbar dag....som började tidigt i ottan med att jag tog mig hem till min dotter och lilleman hennes son, som ännu inte får gå på dagis efter sin operation av halsmandlar & polyper...så vi har delat upp dessa 2 veckor mellan mormor, morfar och lillemans mamma såklart...Och idag var det min DAG... vi har hunnit med så mycket mys och bus.....som man kan på 1 dag....Det började i morse med att jag vinkade av min dotter som gick till jobbet och jag tog en kopp kaffe för och vakna till rejält...de var tidigt...Sen tänkte jag så här...jag kan ju plocka lite i köket o göra sådant som en ensamstående småbarns mamma inte "hinner" med... det slutade med att jag städat köket och hallen....så kollade jag in i barnrummet.. jag gillar ju när var sak har sin plats...det gör säkert  en 4-åring med....så jag börjar sortera  lego. klossar. pussel. storabilar. småbilar och allt som kan finnas i ett barnrum...plockar fram damsugaren oj här var det nya maskiner...kul...jag startar igång och donar....Tycker klockan börjar bli mycket...ja halv 9...sover han ännu tänker jag...smyger in o kollar i sängen.....där ligger lilleman vaken med ett stort leende.....så säger han momo håller du på och damsuger mitt rum?????? Ja det stämmer säger jag...Då blir det fart....hoppar upp o kollar vad som händer...... Vi äter frukost och fixar till lite packning och gör lite mera klart .... En glad kille och jag kommer överens om att vi gjort en överraskning till hans mamma.....

Väl framme hos mormor har vi:

  • spelat fotboll läänge men jag vann ingen match...
  • handlat blommor och gjort fint på balkongen (rosa skulle det vara tyckte lilleman)
  • handlat mat & GLASS macka....det tog tid innan jag fattade. GB-sandwich var det..
  • vi har SOVIT middag
  • åkt t-bana och tagit promenad jag på fötterna och lilleman med sparkcykel
  • Haft flera härliga "kunder" här som handlat av mina kläder som är för stora...typ hälften kvar...det var mycket från start...Det är så himla kul när vi alla blir glada av denna "affär"
  • lagat god middag, pannbiff i ugnen, broccoli, potatis och en sallad....gott...
  • mmmmmmmm
Av en sådan dag som jag haft idag är man både helt fylld av energi och skrattfullt trött av alla frågor en 4-åring kan ställa under en dag....Att orka på detta vis är en fröjd som måste upplevas...Till skillnad från mitt överviktiga liv....Mitt i alltihop idag kommer lilleman till mig och vill något!!!! jag frågar vad han vill???? Tack för att jag får vara med min "momo" idag...säger han och så får jag en STOR kram......Ja resten behöver inga ord...............bara känslan säger sitt....

Jag tackar mig själv för att jag vände mitt liv från Ohälsa till HÄLSA!!! Så att jag får och orkar uppleva det jag gör idag....


Livet ger tillbaks det du ger livet...Kram Mia

2 kommentarer:

  1. Åh Mia vad härligt det är att läsa dina rader! Jag blev alldeles tårögd när din goe lilleman kommer och tackar för att han får vara med dig! Sååå kärleksfullt!
    Ha en underbar dag Mia!
    Inger

    SvaraRadera
  2. Tack Inger för de vackra orden. Ja han är en helt otrolig liten kille på dryga 4 år...En tapper kärleksfull liten buse...Jag blev alldeles rörd själv när han kom och sa så....mys..Han är på väg till mormor nu vi ska grilla och ha de bra tillsammans..
    Kram Inger vi ses snart hoppas jag//Mia

    SvaraRadera