tisdag 19 april 2011

Diffusa symptom på B 12-Brist...

I början kan symptomen vara diffus om man håller på att få B -12 Brist.....Symptom så som trötthet, förvirring och  sämre allmäntillstånd... Som Gastric Bypass opererad löper man större möjlighet att få en brist...Jag har gått på sprutor (B-12) nu i över 10 år..Min kropp mår bättre av sprutor än att jag tillför det i tablettform dagligen...Har testat.....B-12 lagras i vår lever, lagret kan räcka länge...Äter man vegan kost så behövs i regel tillskott..
Var finns B-12? Det finns bara i animalier och bäst i leverprodukter... Andra bra källor är:

  • Kött
  • Fisk
  • Mjölk
  • Ägg
Man behöver inte vara rädd för överdosering av B-12. 
Länk till Fass:
http://www.fass.se/LIF/lakarbok/artikel.jsp?articleID=26333

Ibland kan jag känna mig som "Björnen" på bilden...Då är det rätt skönt att veta VARFÖR??? Det är helt OKEY att stanna upp och vara här och NU...

Härlig morgon runda avslutades idag på VC för B-12 sprutan...så nu rullar det på igen några veckor..

Njut av dagen/ Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar