fredag 8 april 2011

Ekorrens ekologiska godis!

Blev så kanon glad nu när jag var o handlade på min ICA affär..jag frågade för ett tag sedan om de skulle kunna ta hem Ekorrens Ekologiska Godis....Och vips idag hänger det i butiken...Jag köper med mig hem av en blandad påse....Ska ha hemma till barnbarnet, jag gillar inte att han eller vem som får i sig en massa konstgjort i våra kroppar. Kan jag hålla undan med sådana produkter känns det bra....Ja om man nu ska äta godis??? så kan man ju äta "Nyttiga onyttigheter". Helt ekologiskt godis inga konstgjorda gärger och smakämnen......se länk!
http://www.sjolundagard.se/?p=3

Så förslag idag på fredagsmys är lite Ekorrens ekologiska godis!

Om man nu ska äta onyttiga saker ? Kan man ju tänka nyttiga tankar & vi lever ju bara en gång...


Lev i nuet/ Kram Mia

2 kommentarer:

  1. "Nyttiga onyttigheter"??? Det gör mig förbannad att dom i sin reklam får det att framstå som hälsobringande.....socker är socker och helt förödande för våra kroppar....må väl så vara att dom plockat bort annat skit men det gör det fanimej inte nyttigt....Tack moderjord för frukt o bär...det är både hälsobringande och naturligt. Kram på Dig! // Laila

    SvaraRadera
  2. Hej Laila! Håller med dig om att socker är vår tids värsta drog...oavsett färg o form. Men det är dock bra att färgämnena är borta o de lilla godis jag ger mitt barnbarn kan jag stå för.. Han är mest intresserad av burkarna jag har med olika frön, nötter & bär...frukt o bär i alla färger o former är ju så klart de mest hälsobringande vi kan äta...Och så gott..Mums.. Önskar en toppen dag//Mia

    SvaraRadera