söndag 3 april 2011

Mormor...

Ja att vara mormor vid fortfarande ganska "unga" år...ger mig ett fantastiskt perspektiv på så mycket....den lille killen är idag 4 år och full i liv....På kortet var han på väg ut på sin första bilresa...ser ju rätt nöjd ut...bryr sig inte om hur och varför...sover så sött...

Skillnaden idag med barnbarn är ju rätt STOR....för jag hade inte ork och möjlighet att leka med mina EGNA barn på det sätt som jag faktiskt idag har möjlighet och ork till att vara mormor och leka på golvet, vara i parken eller vad det är som står på önskelistan från den lille..Jag var så otymplig i kroppen att jag oftast satt på en stol och såg ner på det som hände på golvet...kan inte sörja idag över det som varit....utan bara vara stolt över det jag kan idag och leva fullt ut med det som livet ger mig.....

Idag ska vi på utflykt jag och lilleman...vi ska kolla in hur långt våren har kommit i naturen...finns det tussilago???? att sätta i äggkopp??? det ska vi kolla...Sen ska vi gå & lyssna på barn som sjunger......

I min väska som han alltid kollar in, ...stoppar jag "bubbelvatten" och liten kartong russin...det ska liksom alltid finna något spännande i den...undra vem som har börjat med den idén????..

Tack för att jag får vara en delaktig MORMOR...


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar