måndag 4 april 2011

Boken, "Finn Din Livsuppgift"

Är nu utläst....Även den boken har varit jätte intressant att läsa på så många sätt....Jag förstår ännu mera nu att jag verkligen gör ett "resa" i mig själv. Och har kommit rätt långt på många vis..Har gått på djupet med många saker.. Ser nu HUR & VARFÖR det tidigare har blivit som det blivit...Idag kan jag själv bestämma HUR det skall vara på ett annat sätt...Det är ju inget man gör på en "kaffe" rast förändrar sig själv...hitta sitt rätta JAG... Det var inget jag ens förstod att jag behövde göra innan jag började se kopplingarna på mitt tidigare liv & det liv jag vill leva....belöningssystemet, relationer mm.

Referat ur boken:
De sju stegen till självuppvaknande:

  1. Att leva i en  lögn
  2. Vändpunkten
  3. Medvetenhet om mirakel och möjligheter
  4. Råd från mästare
  5. Förvandling och pånyttfödelse
  6. Prövningen
  7. Jagets stora uppvaknande
Så skriver han om de fem dagliga föresatserna. Saker som är värda att ge sig själv och andra..Såsom att kliva upp tidigt på morgonen ge sig själv tid. Ge mer av dig än andra förväntar. Utför ditt arbete bättre än någon skulle drömma om..... ja det finns mycket att skriva om men det är ju min upplevelse....Jag känner att denna bok har gett mig mycket svar på många frågor och att jag är på rätt väg.....Boken finns att beställa på http://www.bokus.com/bok/9789127116030/finn-din-livsuppgift-med-munken-som-salde-sin-ferrari/....Jag har skaffat efterföljaren som heter "Vem gråter vid din grav".............

Den filosofiska  & analytsika delen av mig är i full gång...


Var rädd om dig! /Mia

2 kommentarer:

  1. Underbart att läsa om att du känner dig så inspirerad.

    Hoppas att du får en fortsatt härlig dag

    kram
    Linda

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Ja tack både inspirerad och bekräftad...Känns fint...

    Önskar dig en fortsatt fin dag med, ska kolla in "framgångsveckan" lite senare...

    Kram Mia

    SvaraRadera