fredag 29 april 2011

Bröllop i luften...

Det är full Bröllopsyra i världen...Helt underbart!!! Jag blir SÅ lycklig av att se alla vackra brudar..... I mina yngre år hade jag inställningen att jag inte skulle gifta mig...Varför stå framför prästen och ljuga ???? om evig lycka!! Som skilsmässobarn  hade jag den känslan...Jag gillade inte DÅ allt som hade med skilsmässa att göra...Tyckte BARA att det var pest att hamna i en sådan situation...

Nu har jag ju hunnit både gifta mig och skilja mig.... och en masa år har gått.... Gifta sig JA det var vackert. Det gjordes i en Kyrksal i Stockholm.. Jag kände mig vacker DÅ...Det är jag lycklig för att jag verkligen var lycklig DÅ...Jag hade storlek 52 på Brudklänningen....När jag idag tittar på korten ser det ut som en mardröm i mina ögon....Hur stor som helst... Men det är helt fantastiskt att det gick att hyra en klänning i den storleken.... Och hur lycklig var jag "där inne"????

Skilja sig det var tufft beslut att ta DÅ....vågar jag? vad ska andra säga? barnen vad ska de tycka? Jag visste ju hur jobbigt det var att vara skilsmässobarn... ska jag göra lika....(stå framför prästen och ljuga) känslan kom smygande.....fy och fy ...ja frågorna var rätt många...Hur Hur Hur..det snurrade rätt rejält DÅ... Nu har det gått flera år....mycket har skett vill jag lova på många olika vis....

Hur gör jag något bra av allt som händer??? Och behöver det bli så dramatiskt??? Kan man ha bra relation med sitt ex och pappan till barnen???? Man får bena rätt hårt i alla bitar och se vad allt står för.. Och inte vara bitter på någon ....Utan se vad kan det bli för bra av allt detta?????? Det går att skilja sig lyckligt och ha en fortsatt bra relation med sitt ex......Om jag nu satt barn till världen så tänker jag så här att de ska ju inte lida mera av skilsmässan än att vi inte lever tillsammans... Utan kan ha en vuxenrelation och skilja på alla slags relationer......

Vem har sagt att livet ska vara enkelt??? Men det kan bli enkelt med rätta glasögonen!!! Se på livet som en växande utmaning och göra det bästa av situationen.....

Med de rätta glasögonen på... och viljan av att vilja förändra....så kanske jag står framför prästen igen...utan att ljuga och i en brudklänning..... i storlek 38.....

"Njut av dagen & Drömmar kan bli sanna"


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar