fredag 1 april 2011

Artikel i 1,6 & 2,6 Miljonerklubben!

När Sophia Hemmet, Bariatric Center invigde sin utökade avdelning för fetmakirurgi var jag på plats.http://www.bariatriccenter.se/ De resulterade bla i ett reportage i tidningen 1,6 & 2,6 Miljonerklubbens http://www.1.6miljonerklubben.com/  tidning som kom ut i veckan. Det är nr 1 2011. Där är det en stor artikel om Fetmakirurgi. Och jag som patient, vad operationen har betytt för mig bla...Med gång och motgång innan alla pusselbitar föll på plats...
  • Dietistens enorma betydelse
  • Matdagboken
  • Göran Lundegårdh berättar om hur följdsjukdomarna minskas med viktminskningen mm
  • Professor Lars Sjöström som forskat om hur man botar fetma i över 40 år. Han besksriver skillnaden mellan viktnedgångens stabilitet mellan operation och de patienter som enbart har fått kost och motions råd. Där stabiliteten blir bättre med operatioenen bla.
  • Gastric Bypass är en operation som förlänger livet
Det är en bra artikel som förklarar riktigt mycket vad fetmakirurgi är.Hur operationen går till.. 

Tidningen finns inte att köpa i butik. Delas bara ut till medlemmar i klubben...Jag är inte sponsrad för att skriva detta!!!!! Ju fler vi är tillsammans som kan påverka kvinnors hälsa desto bättre reslutat får vi ...Tidningen kommer flera gånger per år och är jätte intressant, med många läsvärda artiklar som både väcker oss och förklarar varför. Ger goda råd och tips på ett hälsosammare liv...Dessutom massor av aktiviteter... 

Jag har tackat JA till ett hälsosammare LIV!!  Skaffat mig de verktyg jag behöver för att vara på banan.....

//Mia

2 kommentarer:

  1. Stort grattis Mia!

    Du är verkligen en sann förebild.
    Hoppas att du får en fortsatt härlig helg

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
  2. JÄTTE TACK Linda!

    De värmer i mig att kommit hit. Att ha fått möjligheten att inspirera andra.

    Önskar dig en skööön helg åxå.

    Kram/Mia

    SvaraRadera