söndag 24 april 2011

Påskdagen...

Dagarna går snabbt...All redan Påskdagen....Jag måste erkänna att det känns "lite" motigt idag inte för att det är PÅSKDAGEN utan för att jag har heldags jobb i butik idag..Det är två sidor på det hela...Tänk och få vara ute o njuta av våren...nu när det är så vacker är ju en sida....Och den andra är att "de" kunder som kommer in o handlar har "vårkänslor" ...vill ha vårfint i påsen med sig ut...de är rätt skönt det med...Att hjälpa andra till en härlig vår/sommar garderob...Så med den känslan kan dagen bli rätt okey ändå.....

Fruktsalladen jag gjorde går med exotiska frukter blev ruggigt god...Kändes som vi satt i Medelhavet och åt o njöt....

Påskdagen bjuder mig på följande mat:
Frukosten: Fruktsallad med keso och kaffe
Mellanmål: 1 kokt ägg med röd paprika som jag rullat skinka runt
Lunch: Blandade grönsaker och Lax
Mellanmål: Äpple och kaffe lite nötter
Midddag: Kycklingfile gryta med Broccoli och Bulgur

Idag blir det en lång härlig promenad hem från jobbet........så nosen får lite sol på sig innan solen tar natt.. Dax och börja packa väskan för dagen uppgift..

Hur ser dig dag ut??

Njut av dagen & fyll den med goa skratt...Kram Mia

2 kommentarer:

  1. Hoppas du får en forsatt härlig påsk!
    Med mycket sol och härliga skratt.
    Kram // Nettan

    SvaraRadera
  2. Tack Nettan!! Solen skiner o jag sitter ute o njuter nu efter dagens jobberi....

    Önskar dig också en skön fortsättning på Påsken..

    Kram Mia

    SvaraRadera