måndag 11 april 2011

Ny kompis i köket!

Idag fick han följa med hem...min nya kompis i köket..Jag har länge använt min mixerstav och slitit ut några under årens lopp, så nu kända jag att det var dax för en Blender att få sin plats hos mig. Så nu behöver jag ju inte packa upp o ner hela tiden...utan vackert ge den en plats hos mig...Jag bara älskar färska juicer, man känner riktigt hur nyttigheterna tar sin plats i kroppen och ger den energi och balans vi behöver för att orka leva tills vi blir 100 år.....eller det vi har för avsikt att få plats med i våra liv...
Som Gastric Bypass opererad är det tycker jag en himla bra lösning att ge sin kropp nyttiga smothies mellan varven, som ett mellanmål eller en bra start på dagen. För mig känns det skönt i magen att få i sig den mängd som jag behöver för att hålla min kropp i balans dag efter dag, vecka efter vecka, år efter år.... Inte dippa och få obalans i blodsockret... Just att ta det på förmiddagen har för mig varit en bra lösning... Strax före jul så var Sanna Ehdin här i Stockholm jag var och lyssnade på hennes föreläsning och med mig hem hade jag boken Sannas Smoothies signerad av henne....Snart har jag gott igenom alla recept och fått mina favoriter...Nu blir det lättare med min nya kompis att bara blanda och dricka....Även börja och göra egen recept samling....

Ge din kropp rätt bränsle så du kommer dit du vill....


Lev väl/Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar