fredag 8 april 2011

Vad kan man äta till middag idag?

De kan man undra?????...Jag har just nu en viltgryta på spisen som pluttrar & den blir vår middag idag....Den får stå o gossa till sig o bli mustig under eftermiddagen...så smakena kommer fram på ett bättre sätt...Till den serverar jag, Bulgur, Wokad broccoli med vitlök & en grön sallad..... Ingredienserna kommer som vanligt inte från något speciellt recept utan jag blandar lite som jag känner när jag fixar ihop maten...I denna gryta finns föjande:

  • Viltkött
  • gul lök
  • brynt i smör
  • champinjoner
  • lite dijong senap osötad
  • en skvätt soya
  • en skvätt vatten
  • lite tomat puré
  • innan serveringen i kväll häller jag i laktos fri yoghurt.
  • fling salt, sv peppar, citron peppar
Strör över Lingon & Persilja innan serveringen...

Smaklig måltid önskar jag dig med! Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar