lördag 9 april 2011

Sanna relationer!

En dialog mellan mig & barnbarnet 4 år som lyder.... nyss på telefon...

Barnbarn: frågar, Mormor kan jag komma till dig idag?
Jag svarar, Det hinns inte med eftersom mormor först ska jobba sen ut på fest o träffa kompisar...
Barnbarn: Ska du var bort hela dagen?
Jag svarar, ja det blir ju så, men kan vi inte träffas i morgon föreslår jag,....
Barnbarn: Ja mormor det gör vi, om du går rätt i natt!!! annars kanske vi inte kan träffas på många dagar....

Jag blir så full i skratt av hans sköna kommentarer & försår ju också hans oro att mormor kan gå vilse....Om jag går rätt i natt!!! Kan ju uppfattas på många olika vis... Men det är ju för fint med sanna relationer......Ett givande och ett tagande...Barn är för sköna, vi har så mycket att lära oss av dessa guldkorn....

Lev livet fullt ut...


Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar