fredag 1 april 2011

Gastric Bypass opererad!

Det händer att jag får frågan....Ångrar du dina överviktsoperationer???? 
Svaret är absolut INTE på något sätt..  Jag skulle inte leva det liv jag lever idag om det inte var för detta hjälpmedel...OPERATIONEN. Den fick ju mig att stanna upp och ta ansvar över mitt liv på ett så kraftfullt sätt....Jag har under åren som gått sett hur kopplingarna mellan min uppväxt och övervikt hänger ihop...Det lilla barnet i mig som var ensam och osäker...Sökte efter något??? Ville bli sedd..Få vara barn inte behöva vara duktig för att bli sedd... roten till det jobbiga...

Det hade ju jag ingen aning om när jag var mitt i allt ihop.Övervikten, kraften, småbarnsförälder, tiden som aldrig räckte till mm.  Hur och varför det var så här. Såg inte alls hur det hängde ihop då. Men med åren som gått har jag tagit hand om det på ett intressant sett.. Ställt mig frågan många gånger VEM ÄR JAG...Nu har jag svaret på det... Och då är det ju så mycket enklare att fortsätta sin resa i livet framåt...Det är lättare för mig idag att säga NEJ, tidigare sa jag alltid JA till det mesta. Nu behöver jag inte göra det för jag har min inre trygghet. Påverkas inte av andras tyckande..Vet idag vad jag vill och VARFÖR jag vill det jag gör...
Att vår mat är kroppens medicin..och drivmedel... Det var inte helt klart för mig innan operationen och mitt tidigare liv...Som var mycket bakverk och mat som inte var det bästa för kroppen...Men för mig var det ju det som var det naturliga.. För det var ju så jag var präglad från barnsben...Det känns ju rätt naturligt för mig numera att äta av det mesta men inte alltid och allt...

"Lär dig att uppskatta dig själv! Det betyder att du är redo att slåss för din lycka"

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar