fredag 22 april 2011

Långfredag...

Och Påsken har tagit sin plats på riktigt...många har ledigt i massa dagar andra jobbar... Storhelger med mycket mat???? Visst är det trevligt att laga till god och även nu mera nyttig mat...Men som GASTRIC BYPASS opererad kan man inte äta mer för att det är ja just en stor helg med MASSOR AV MAT...För magen är ju vad den är.... liten..Magsäcken rymmer ca ½-1 dl .Och den vill ha bra mat......i varje fall min mage gillar inte en massa blandningar...Då blir det illa...

En god rekommendation från mig till dig som är opererad: Ta bara det bästa från "bordet" hoppa över det som en sådan helg kan upplevas som onödigt ...Potatis , ris ,pasta....Njut av de härliga proteinerna som ligger frammen en Påskhelg på "Buffebordet"....Fisken....köttet...lammet...fågeln.... och pytte lite av det som kan ställa till det... sådant som lätt leder till DUMPNING... (godis,kakor mm)


En tanke som hjälpt mig många gånger är att tänka!!!!! Det är bara gott i munnen...inte i magen....


Glad Påsk till dig! Kram Mia

2 kommentarer:

  1. Hoppas att du njuter ordentligt av de goda smakerna och i en mängd som passar dig. Själv är jag för mätt. Ögat förmer mer än magen tål.

    Må bäst!

    Vi hörs

    /Linda

    SvaraRadera
  2. Mätt nöjd o belåten...Ja det är ja...Det är lätt att låta ögat äta mer än magen vill ha....
    Jag gav min mage oxfilé med grillade grönsaker till middag idag. Gott... Björnbär o lite kesella fick det bli som mys senare...

    Njut o ha re bäst!

    Kram Mia

    SvaraRadera