lördag 23 april 2011

Påskafton..

Ja i dag är det Påskafton..... Jag vaknar lika tidigt som tuppen känns det som...Vaknar av att solen lyser i rummet...bara det fyller en med glädje & energi....Stutsar upp går en liten plock runda...byter om till "morgonrundekläderna" och drar iväg UT....Fåglarna kvittrar och solen värmer mot kroppen....Går en rejäl runda får upp en bra hjärtfrekvens...... På samma gång som jag går får jag ett och annat  uträttat på mitt "kontor". Vissa saker behöver inte göras just nu...prioriterar om lite i mitt huvud...SÅ att det inte blir kortslutning...För de är mycket på G...Och jag vill ju så mycket...Men var sak får sin plats på att göra listan... 
Flexibilitet är nog en viktig bit i livet....väl hemma blir det dusch....och göra slig klar för dagens butiksjobb..

PÅSKAFTON bjuder mig på följande mat..

  • Frukost: Lax o skinka med finncrisp i botten...apelsin.. kaffe
  • Mellanmål: Äpple kaffe
  • Lunch. Blandad grönsallad med kräftsjtärtar och keso
  • Mellanmål: Kokt ägg och en apelsin
  • Middag: Grillad Fläskfilé med ugnsbakade grönsaker & tzatsiki
Till kvällen blir det nog en fruktsallad med exotiska frukter.............Dryck till maten??? Under tiden jag fixar maten brukar jag dricka vatten..för till maten blir det ytterst lite dricka...Men ikväll kan det bli lite "rose" i kvälls solen  o sitta i sippa på...........


Har du något gott recept och dela med dig av??? 


God fortsättning på PÅSKEN .........Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar