fredag 15 april 2011

Energi balans...

Energi IN & Energi UT...Hur enkelt kan de vara??? För mitt välmående super viktigt.....Viktigt alla dagar såklart...Men extra viktigt när man vet att dagen blir lååååång....... för jag vill komma i MÅL alla dagar utan att dippa i energi & blodsocker....Så idag har jag valt att ladda med en god frukost, kalkon skinka rullad med röd paprika i... apelsin... omega kapslar ... och en massa andra nyttiga saker som kroppen behöver för att orka köra i mål...
Nu till mellan mål tog jag  min nya kompis i köket och laddade med ingredienser till en Smoothie:

  • 1 banan
  • 1 msk proteinpulver
  • 2 dl vatten
  • 3 msk blandade nötter
  • en knivsudd cacao
  • lite is
Blandade alltihop i min Blender och vips har jag fått ett energirikt mellanmål...just nu är jag riktigt välfylld i magen...Det tar en gaska lång stund att få i sig denna portion....men nu vet jag att jag har lagt grunden till en bra dag....Möten väntar i stan...med inspiration på hög nivå....Sen ska jag växla om till säljare....Och vem vill bli bemött av någon som helst skulle vilja dra något gammalt över sig...ja så kan det bli om man slarvar med maten.......Så det känns bra viktigt att bemöta andra som man vill bli bemött själv ....Och då blir det enklare om kroppen får de den behöver.....

"Att leva är att uppleva"..

Kram Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar